OMFP nr. 3192 din 22 Decembrie 2020 pentru modificarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 660/2017
Monitorul oficial nr. 1291 din 24 decembrie 2020
Actul normativ analizat extinde comunicarea electronică între contribuabil persoană fizică sau juridică, entitate fără personalitate juridică, prin utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) și Ministerul Finanțelor Publice sau Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Contribuabilii pot utiliza SPV pentru transmiterea tuturor declarațiilor aflate în sfera acestora, cum ar fi declarații fiscale, declarații de înregistrare și orice alte declarații date de contribuabil.
Contribuabilii pot utiliza SPV pentru adresarea oricăror cereri către cele două instituții, cum ar fi:
- Cereri de informații despre declarațiile de asigurări sociale declarate de angajatori.
- Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală.
- Cerere pentru eliberarea unui cazier fiscal.
- Sesizări, petiții, reclamații, cereri de audiență, solicitări privind informațiile publice etc.
La rândul său, și Ministerul Finanțelor și ANAF pot utiliza SPV pentru comunicarea de documente, acte sau fișiere emise de acestea sau ca răspuns la solicitarea contribuabilului.
În concluzie, apreciem că în urma acestui temei normativ, un contribuabil interesat poate să comunice în mod exclusiv electronic cu cele două entități mai sus amintite.
Sursa: bentaconsult.ro