Societățile a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2 pot obține certificate de situație de urgență (CSU) prin depunerea unei cereri la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:
- TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare)
- TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Cererea pentru eliberarea CSU se realizează EXCLUSIV prin intermediul platformei online, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării dumneavoastră.
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează CSU doar pe perioada existenței stării de urgență în România.
Certificatele sunt valabile fără semnătură și ștampilă.
Verificarea veridicității acestora se poate efectua tot pe această platformă, prin realizarea asocierii dintre operatorul economic și seria/numărul certificatului.
Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.
PAȘI DE URMAT:
- Se va accesa pagina web: https://csu.prevenire.gov.ro/
- Se crează un cont: nume, prenume, adresa de e-mail și parolă.
- Din bara de menu se alege – Solicita certificat - ;
- Se completează câmpurile obligatorii: CUI, număr de inregistrare in Registrul Comerțului; Cod CAEN principal; se alege daca reprezintă o ONG care desfășoară și activități economice cu da/nu; denumirea societății, adresa sediului social; datele reprezentantului legal; telefon și e-mail etc., inclusiv veniturile și incasările pentru lunile ianuarie, februarie și martie.
- Se va accea butonul pentru generarea declaratiei pe propria răspundere in format pdf. Apoi după semnarea electronică cu certificat digital calificat se va incarca declarația.
Casian Cristina
Legal Managing Partner